مركز فناوري اطلاعات
مهندس رشيد جانبزرگي
سمت: مسئول فناوري اطلاعات و وب سايت بيمارستان
شرح وظايف واحدIT در زيرمجموعه هاي دانشگاه تلفن داخلي 204
1- سخت افزار
· سرويس دوره اي سخت افزار حوزه طبق فرآيند مربوطه
· رفع اشكالات و موارد پيش آمده در هر سيستم و لوازم جانبي و نصب سيستم عامل و درايوها(طبق فرآيند واحد سخت افزار مديريت آمار و فناوري اطلاعات)
· برآورد نيازهاي سخت افزاري حوزه و نظارت بر خريد با هماهنگي مديريت حوزه و مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه (در صورت نياز)
· رفع عيب اوليه تجهيزات غير فعال شبكه (داكت، پريز شبكه، رك، پچ پنل و ...) و در صورت عدم رفع آن طبق فرايند رفع عيب شبكه، واحد سخت افزار مديريت آمار و فناوري اطلاعات
· رفع عيب اوليه تجهيزات فعال شبكه (سوييچ، اكسس پوينت، تجهيزات بي سيم و ...) و در صورت عدم رفع آن طبق فرايند رفع عيب شبكه، واحد سخت افزار مديريت آمار و فناوري اطلاعات
2- نرم افزار
· نظارت بر پشتيبان گيري دوره اي از داده هاي مهم مربوط به نرم افزارها
· فراهم سازي بستر استفاده از منابع نرم افزاري شبكه ازقبيل نصب و راه اندازي نرم افزارهاي مورد درخواست كاربران با درنظرگرفتن نياز واقعي آنها جهت جلوگيري ازترافيك نرم افزاري در هر سيستم (قراردادن پكيج نرم افزارها در سرور)
· نيازسنجي نرم افزارهاي تحت شبكه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مديريت فناوري و ارائه مشاوره هاي لازم دراين خصوص به مركز در جهت تهيه ، آماده سازي و ارتقاء نرم افزارهاي مورد نياز
· ارتباط مستمر با شركتهاي طرف قرارداد واحد و رفع اشكالات و نيازهاي كاربران
· ارائه مشاوره براي استفاده بهينه از نرم افزارها
· رفع آلودگيهاي ويروسي بوجود آمده در كامپيوترهاي اداري
3- WEB SITE
· طراحي Web Site براي تمام بخشهاي حوزه با در نظر داشتن استانداردهاي تعريف شده از سوي مديريت فناوري
· بروزرساني صفحات وب سايت
· قراردادن اخبار مرتبط با حوزه كاري مربوطه و مورد نياز عموم درسايت
· طراحي فرمهاي و گنجاندن آن در سايت در جهت كاهش مراجعات مستقيم ارباب رجوع به محل و حركت در جهت تكريم ارباب رجوع
· نظارت و كنترل محتواي صفحات با رعايت سلسله مراتب اداري در مطالب ارائه شده براي Website حوزه
4- آموزش
· مشاركت در برگزاري برنامه هاي آموزشي مديريت IT
· شركت فعال در برنامه هاي آموزشي مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه
· آموزش موردي كاربران و تهيه جزوات آموزشي مورد نياز
· ارائه آموزشهاي مورد نياز كاربران از طريق وب سايت واحد
5- امور ستادي
· انتقال تصميمات مديريت فناوري اطلاعات به حوزه مربوطه
· انتقال نظرات و نيازها ( حسب عملكرد حوزه مربوطه ) به مديريت فناوري اطلاعات
· شركت در جلسات مديريت فناوري به طور منظم
· پاسخ به مكاتبات اداري در موعد مقرر
· ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
· پايش و ارزشيابي منظم از تمام فعاليتهاي مرتبط با IT در حوزه
6- شبكه
· ارتقا سرورهاي محلي به منظور بهينه سازي ارائه سرويس به كاربران
· اقدام درجهت اتصال و يا انفصال كامپيوترهاي موجود در حوزه بنا به نياز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظيمات مربوطه منطبق بر فرآيندهاي مديريت فناوري.
· برطرف نمودن اشكالات كاربران در استفاده از سرويسهاي شبكه دانشگاه طبق فرآيندهاي مديريت فناوري
· حفظ امنيت فيزيكي محيط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
7- شرح وظايف مسئول فنآوري اطلاعات يك بيمارستان در ارتباط با نرم افزار HIS
· آموزش HIS
1- برنامه ريزي در جهت آموزش كل پرسنل بيمارستان و اعلام آن به مديريت فنآوري اطلاعات
2- آموزش موردي به پرسنل در بخشها و واحدها .
· تعريف بانكهاي اطلاعاتي خاص آن بيمارستان .
· ارتباط بين بيم